Rimas Dengan Politik

Khamis, 9 Jun 2011



      


Aku asal bukak jer  brita sal politik mesti ade org gado...gado backup pemimpin la konon..heran btol aku...ape yg dbnggakan sgt aku pun xtau..ape yg dbackupkan sgt...kalu back up memberi jasa kat rakyat xpe la gak..ni yg backup tu yg menjatohkan rakyat,negara, agama dan bangsa..ni aku ade copy satu komen..komen kat yg laen2..supaya jgn jadi budak2..fikir sal org yang xpenah fikir sal rakyat..
'heran btol...korg bgadoh ape...KAMI(rakyat) hnya inginkan sesuatu yg beri manfaat pada KAMI(rakyat)..KAMI(rakyat) bkn mahukan janji2 kosong...KAMI rakyat tidak mahu meruntuhkan bangsa dan agama KAMI hnya kerana sikap pemimpin yg buruk didalam tetapi cantik di luar...KAMI rakyat ingin ditempat kan di syurga...korg jgn percaya sgt la ape dorg cakap...tgk ape diorg da wat kat KAMI sbagai rakyat...cmon..kuarlah dari pemikiran sempit yg memikirkan pasal masalh diorg pemimpin bermasalah...Allah akan tentukan kita ditempatkan di syurga atau neraka...bkn manusia so fikirlah sbg KAMI(Rakyat)...korg backup sgt pemimpin yang ko banggakan...diorg ade backup ko ngan bagi bantuan kebajikan??ade bagi korg peluang nk belajar?/ade bagi korg keamanan??ade bagi korg sesuatu yg membina bangsa dan agama??ade bagi skola kat anak2 korg tuk blajar??ade bagi biasiswa kat majority ank2 melayu terutamanya tuk blajar??fikir dan jawab lah dengan hati yang ikhlas...bkn dengan ego dan jawapan yang membabi buta...aku ni ade gak darah kelantan...n aku bangga ngan cara pemerintahan PAS dikelantan bawah pimpinan tok guru...tapi aku xbangga ngan pimpinan PAS n PR di Malaysia...sbb di Kelantan..KAMI(rakyat) dapat rasa pimpinan islam sbb majority melayu..tp bila  di Malaysia..KAMI(rakyat) telah bnyk tergadai maruah,agama dan bangsa...KAMI(rakyat) melayu penang pula akan lenyap di PULAU PINANG kerana PR(bawah telunjuk DAP)...jgn jadi budak2..jgn bergadoh sesama sendiri..bersatulah wahai bangsaku..lihat lah diri korg sekarang, diri kawan2 korg,bangsa korg...kite jgn terlambat...PAS sepatut nyer kne tetap pendirian ngan negara islam..tp tu hnya di Kelantan...jgn smp satu masa nt Night club n benda2 ngative sume da ade kat kelantan baru korg terhegeh2 nk tegakkan benang yg da basah...jgn bergado..jgn fikir sal dorg nyer attitude...tgk la ape pencapaian diorg da wat kat KAMI(rakyat)...'

korg rase comment ni??
xtau la ape nk jadi ngan politik kat Malaysia..kte sbg rakyat pun kne gak pkai otak tuk berfikir...fikir diri kiter,fikir masa depan kiter..n fikir agama dan bangsa kiter...aku juz share..thnx 4 reading:)

0 comments:

Catat Ulasan