Manusia yg pelbagai helah

Rabu, 25 Mei 2011


Adoiiiyaii......bkn nk mengeluh ker aper...tapi..aku ase dunia ni mmg sgt bnyk helah...jgn kater helah negara yg besar2 la cam U.S ker ISRAEL ker......dorg tu da mmg kompom bnyk helah nyer...tapi kat cini pun bnyk gak masalah nyer haa...cth nyer kiter gunakan org tu tuk kepentingan diri sendiri..n org tu lak guna kite utk kpntingan diri sendiri...huuhh..mana pergi sikap jujur n ikhlas ni sumer?? Adakah sikap jujur n Ikhlas tu btul2 ade??terutamanyer dalam bidang perniagaan??n hidup??n camane nk survive dalam dunia sakarang?? aku da penat fikir..aku ase jawapan ni mmg susah nk dapt...cakap mmg senang..kne camtu..kiter kne camni...tapi kenyataan nyer..n di dunia sebenar ini..sikap JUJUR tu sebenar nyer hanyalah satu bende yg sbenar nyer xde..cme diadakan..aku xtau korg setuju ker tak..give me ur opinion...reald world is really really crazee out there....sikap ikhlas tu..aku xnafikan mesti ada..tapi sikap jujur..cam hnya rekaan..sbb..akhir nyer..mesti akan timbul agenda tersembunyi..cth ko JUJUR tolong awek tu..mmg btol memula jujur..tapi last2..akan timbul niat len cth nk bkenalan ker ape ker...so it's fake actually isn't it??

real world is crazee..thnx 4 reading:)

7 comments:

Ija AppLe :) berkata...

ssh la nak cri org yg btl2 jujur..
kawan pon rmai yg selfish..
susaa susaAaa.. =.="

mrcrazee berkata...

yup...agree with u ija..mmg susah2..=.="

qellissa berkata...

susah nak jumpa org yg jujur dlm berniaga ni..kalau ada pun sikit je..dlm berkawan pon sama je susah nak cr yg betul2 jujur dan ikhlas nk kawan dgn kita..sob sob sob

mrcrazee berkata...

btul tu cik qellissa...:(

Mardiyatun Nabila berkata...

kau mmg suke berfikir kan..hahha.. Nak cr org yg jujur d akhir zaman ni ibarat mencari sebuah permata di timbunan kaca..kte kene saling mengingati n muhasabah diri..huhu

Mr. Crazee berkata...

yup btol tu melor....permata di timbunan kaca mmg susah tuk dicari...:(

A retarded kitty berkata...

kita semua pelakon di pentas dunia. Kadang2 jujur itu perlu dan kadang2 tidak. ada pro dan kontranya

Catat Ulasan