Jual Dadih??? Ok ker...??

Isnin, 23 Mei 2011

 Haha..haa...mesti pelikkan asal lak tetiba aku citer sal dadih kat sini..hehe...sbnar nyer cmni...bru2 ni mak aku salu la aku tgk wat dadih...biler balik jer..bukak peti sejuk punyer ler bnyk dadih...bnyk giler dowh...aku kire2 ade la dalam seploh ke seblas gitu hehe(bnyk da ni pada aku)....macam2 perasa ade...biler tgk je dadih2 ni...tetibe datang la idea dari kpale hotak aku ni tuk membuat dadih hehe...smbil2 blaja masak la kan..mayb pada korg senang sbb KORG PANDAI MASAK...tapi aku yg xpandai ni kne la blaja kan..so ni yg aku da blaja..cara wat dadih..ok wooo..sedap tol dadih aku hehe...meh cini aku aja...haaaa
Memula....sediakan.....

  • 1 liter air
  • 1 liter susu cair...setin la senang citer hehe
  • 1 cawan gula
  • 2 sudu besar serbuk agar2(biasa yg da ade perisa..kat giant, tesco sume blambak ade) secubit garam
Packet dadih yg leyh dijumpai n di dapati:)

Kemudian...gaulkan...eh..memula....

  1. masak air dgn gula sampai gula hancur(dalam rice cooker boleyh)
  2. masukkan susu, serbuk agar2 dan secubit garam. panaskan sehingga mendidih dan kacau hingga penat dan sebati.
  3. tutup api dan tapiskan ke dalam bekas2 kecil.simpan di dalam peti ais sehingga dadih menjadi pepejal. kalu kat asrama...korg bia kan jer bawah kipas pun k gak..nt die pejal la jadik:)
  4. bila da sedap..haaa...wat skali lagi...n guna la pelbagai perisa yg korg suke...
  5. siap lah..Daaaaadddddiiihhhhh...
Ini la dia..dadih yg berbagai jenis dan perisa
then leyh la wat bisnes..hehe..sape kate xuntung??untung wo...jgn pndg org jual dadih sblah mate ok..hehe...tapi pape pun..bisnes kene tabah sgt2....ok thnx 4 reading:)

1 comments:

Bizteam berkata...

Salam tahniah saya dan geng pun jual dadih dekat IPTA best laku habis bila sejuk2 n musim panas macam ni. yele kita kena tabah. Doalah sama2 moga jadi jutawan dadih amin!

Catat Ulasan